2020: Sophie Jacquemijns

Tijdens mijn studie Dier- en veehouderij aan HAS Hogeschool heb ik interesse gekregen in diervoeding. Ik vind het effect van voeding op de gezondheid van het dier super interessant. Al snel had ik besloten dat ik mij hier verder in wilde verdiepen door de master ‘Animal Nutrition & Metabolism’ te gaan volgen in Wageningen.

Positieve verhalen over de BSD-studiebeurs zijn voor mij aanleiding geweest om mij hiervoor aan te melden. Na het schrijven van een motivatiebrief mocht ik in 2017 op gesprek komen bij het bestuur van Stichting BSD, waarna ik een studiebeurs heb ontvangen.
Via Stichting BSD heb ik samen met andere ‘Young Feed Professionals’ een jongerencongres met het thema ‘Personalized feeding’ georganiseerd. Met behulp van de studiebeurs heb ik het European Bovine Congress kunnen bezoeken. Door deze activiteiten heb ik snel mijn netwerk binnen de diervoedersector kunnen uitbreiden. Ook heb ik veel kennis opgedaan over actuele onderwerpen die spelen binnen de sector en ik heb een goed beeld gekregen van welk type banen er mogelijk zijn na het behalen van mijn diploma.

Inmiddels ben ik afgestudeerd en begin binnenkort met mijn eerste baan als Formulator & QA Officer bij Nutreco. De BSD-studiebeurs heeft zeker bijgedragen aan een goede start van mijn carrière!