bsd nieuws man onderzoek stichting bsd

Een BSD-studiebeurs (WUR) aanvragen? Inschrijving start op 8 mei 2023

De Stichting Bevordering Studie Diervoeding (BSD) biedt aan studenten van de Wageningen Universiteit (WUR) en de agrarische hogescholen de mogelijkheid om voor het studiejaar 2023-2024 een studiebeurs aan te vragen.

WUR
Studenten aan WUR die een studie diervoeding (gaan) volgen komen in aanmerking voor een BSD-studiebeurs. Stichting BSD selecteert elk jaar studenten voor een studiebeurs. Dit jaar zal de stichting studiebeurzen ter waarde van maximaal € 2.000, – aan WUR-studenten beschikbaar stellen. Indien een student van een agrarische hogeschool zijn of haar studie aan de WUR vervolgt, kan hij of zij ook in aanmerking komen voor een beurs ter waarde van maximaal € 2.000, -. Meer over deze beurs is te vinden op de website van Stichting BSD.

Selectieprocedure
Op basis van de aanmeldingen wordt gekeken welke kandidaten een BSD-studiebeurs ontvangen. Bij deze beurs worden de studenten alleen op basis van de ingestuurde documenten geselecteerd. In de documenten wordt gekeken naar:

1. Motivatie en zakelijk inzicht.
  2. Professionaliteit en werkhouding.
  3. Kennis van de diervoedersector.

Planning
Inschrijvingen: 8 mei tot en met 3 september 2023
Selectiegesprekken en uitreiking van de studiebeurzen vinden eind september plaats, de exacte datums worden nog bekend gemaakt.

Meer informatie
Voor meer informatie is het mogelijk om contact op te nemen met de Stichting BSD via: info@stichtingbsd.nl of 085-7731973.