bsd berichten (900 x 630 px)

Inschrijving BSD-studiebeurs is weer geopend!

Stichting Bevordering Studie Diervoeding (BSD) biedt aan studenten van de
Wageningen Universiteit (WUR) en de agrarische hogescholen (hbo) de mogelijkheid om voor het studiejaar 2024-2025 een studiebeurs aan te vragen
.

WUR

Studenten aan WUR die een studie diervoeding (gaan) volgen komen in aanmerking voor een BSD-studiebeurs. Stichting BSD selecteert elk jaar studenten voor een studiebeurs. Dit jaar zal de stichting studiebeurzen ter waarde van maximaal € 2.000, – aan WUR-studenten beschikbaar stellen. Indien een student van een agrarische hogeschool zijn of haar studie aan de WUR vervolgt, kan hij of zij ook in aanmerking komen voor een beurs ter waarde van maximaal € 2.000, -. Meer over deze beurs is te vinden op de website van Stichting BSD.

HBO

Stichting Bevordering Studie Diervoeding (BSD) wil graag gemotiveerde hbo-studenten ondersteunen met de BSD-studiebeurs (hbo). Met deze beurs hoopt de stichting bij te kunnen dragen aan het verbreden van het netwerk van de studenten. De beurs bestaat uit een bedrag van maximaal € 1.000, – en kan besteed worden aan extra curriculaire activiteiten. Het doel is om zoveel mogelijk hbo-studenten te bereiken en enthousiasmeren voor de Nederlandse diervoedersector met het liefst de voorkeur voor varkens- en pluimveevoeding. Daarnaast heeft de beurs ook ten doel om studenten kennis te laten maken met de functies binnen de diervoedersector. Meer over deze beurs is te vinden op de website van Stichting BSD.

Piet van der Aar (PhD of MSc)

Piet van der Aar is de mede-initiator en oprichter van Stichting BSD. Hij onderschrijft het belang van nieuwe aanwas in het diervoederonderzoek en het belang van buitenlandse contacten en buitenlandse werkervaring. De beurs is een aanvulling op de BSD-studiebeurs en is bedoeld voor studenten die een baan ambiëren in het wetenschappelijk diervoederonderzoek. Studenten die zich willen focussen op onderzoek aan een universiteit of onderzoeksinstituut in het buitenland mogen zich aanmelden voor deze studiebeurs. De beurs heeft een waarde van € 2.500 en kan ingezet worden voor bijvoorbeeld reis- en verblijfkosten. Als tegenprestatie wordt verwacht dat de student de resultaten van het onderzoek presenteert tijdens een (bestaand) evenement of webinar waarbij de Nederlandse mengvoerindustrie aanwezig is. Hiervoor is het belangrijk dat de resultaten van het onderzoek openbaar zijn.

Selectieprocedure

Op basis van de aanmeldingen wordt gekeken welke kandidaten een BSD-studiebeurs ontvangen. Bij deze beurs worden de studenten alleen op basis van de ingestuurde documenten geselecteerd. In de documenten wordt gekeken naar:

1. Motivatie en zakelijk inzicht
  2. Professionaliteit en werkhouding
  3. Kennis van de diervoedersector

Planning

Inschrijvingen: 6 mei tot en met 2 september 2024

Selectiegesprekken: 18 september 2024 te Wageningen Campus

Uitreiking van de studiebeurzen: 25 september 2024

(exacte datum, locatie en tijd wordt nog bekend gemaakt

Meer informatie

Voor meer informatie is het mogelijk om contact op te nemen met de Stichting BSD via:  info@stichtingbsd.nl of 085-7731973.

Stichting BSD zoekt sponsoren en vrienden van de stichting

Wilt u als bedrijf, vereniging, organisatie bijdragen als sponsor? Heel graag! U helpt ons met uw financiële bijdrage om onze missie te bereiken. Daarnaast kan u ook vriend van de Stichting worden doormiddel van bijdragen in goederen en/of diensten. Wilt u meer weten? Neem dan contact met ons op via info@stichtingbsd.nl

Bron: Stichting BSD