yvonne 1

BSD heeft een nieuw Bestuurslid!

We willen jullie graag voorstellen aan ons nieuwe bestuurslid. Ze neemt vanaf aankomend jaar het stokje over van Nico de Vos.

Yvonne van der Meer heeft vanaf jongs af aan al een grote liefde voor dieren. Tijdens haar studie Dier- en Veehouderij aan HAS Den Bosch is ook haar interesse in diervoeding ontstaan. Toen zij hoorde van het bestaan van stichting BSD heeft ze zich destijds aangemeld voor een studiebeurs, én met succes! De stichting bestond toen net, en Yvonne was één van de eerste studenten die een studiebeurs kreeg.

Na haar studie Dier- en Veehouderij en studie Dierwetenschappen aan de WUR is zij bij De Heus begonnen als PhD-medewerker. Een nieuwe functie waarbij ze ruimte kreeg om haar promotieonderzoek te doen in samenwerking met de WUR. Het onderzoek ging over het voeren van varkens bij verschillende gezondheidsstatus. Dit was een erg mooie kans!

In 2017 is Yvonne gepromoveerd en vervolgens heeft zij ongeveer 2 jaar als varkens nutritionist gewerkt voor De Heus. Een mooie functie om het bedrijf beter te leren kennen en te leren wat er allemaal komt kijken bij voer maken.

Daarna is ze eerst als projectmanager en nu als product developer aan de slag gegaan voor het Innovation Team P&S bij De Heus. In haar huidige baan is ze projectmatig bezig met microgrondstoffen en additieven voor diervoeders over diersoorten heen. Dit vindt Yvonne een erg leuke en afwisselende baan.

Yvonne: “Ik vind het een eer om Nico de Vos op te volgen in het bestuur en ik hoop mijn steentje bij te kunnen dragen aan het motiveren van mensen om voor de diervoeder sector te kiezen. Inmiddels heb ik een paar jaar werkervaring in de branche en het is mij duidelijk dat een baan in deze sector nooit saai is. Ik hoop studenten te kunnen enthousiasmeren en te laten zien dat er zeker voldoende uitdagingen en mogelijkheden liggen in deze mooie sector.”

Bron: Stichting BSD