Beurs

De Stichting Bevordering Studie Diervoeding (BSD) biedt aan studenten van de Wageningen Universiteit (WUR) en de agrarische hogescholen de mogelijkheid per schooljaar een studiebeurs aan te vragen.

WUR-studiebeurs

Studenten aan WUR die een studie diervoeding (gaan) volgen, komen in aanmerking voor een BSD-studiebeurs. Elk jaar stelt de stichting studiebeurzen beschikbaar. Indien een student van een agrarische hogeschool zijn of haar studie aan de WUR vervolgt, kan hij of zij ook in aanmerking komen voor een beurs. Meer over deze beurs is te vinden op de pagina over de WUR-studiebeurs.

Hbo-studiebeurs

De stichting ondersteunt ook graag gemotiveerde hbo-studenten met de BSD-studiebeurs (hbo). Met deze beurs hoopt de stichting bij te kunnen dragen aan het verbreden van het netwerk van de studenten. De beurs kan besteed worden aan extra curriculaire activiteiten. Het doel is om zoveel mogelijk hbo-studenten te bereiken en enthousiasmeren voor de Nederlandse diervoedersector met het liefst de voorkeur voor varkens- en pluimveevoeding. Daarnaast heeft de beurs ook ten doel om studenten kennis te laten maken met de functies binnen de diervoedersector. Meer informatie over deze beurs is te vinden op de pagina over de hbo-studiebeurs.

Studenten die in het verleden of recentelijk een BSD-studiebeurs hebben ontvangen kunnen ook in aanmerking komen voor de aanvullende Piet van der Aar studiebeurs. Deze beurs is gericht op diervoederonderzoek.